Průvodce reklamou na Facebooku

Home - Reklama - Průvodce reklamou na Facebooku
Průvodce reklamou na Facebooku

Průvodce reklamou na Facebooku

Přemýšlíte o reklamě na sociálních sítích? Učený z nebe nespadl, ale když se vám bude chtít, zvládnete takovou reklamu vytvořit a spustit levou zadní. Stačí se držet několika základních kroků, klikat a klikat i zkoušet nové možnosti. Na co se ale hlavně zaměřit?

Co chcete?

Ujasněte si, jakého cíle chcete dosáhnout. Aby se reklama zobrazila co největšímu počtu lidí? Aby na ni lidé reagovali – like, komentář, sdílení…? Nebo se podívali na váš web, rovnou nakoupili…? Tohle budeme muset rozhodnout hned na začátku. A možností není málo… 

Účel kampaně na Facebooku
Účel kampaně na Facebooku

Jak nastavit rozpočet reklamy?

Teď vás čekají tři úrovně, ve kterých postupně nastavíte jednotlivé specifikace. Na úrovni „Nová kampaň“ pojmenujte svou reklamu tak, abyste se ve správci reklam dobře vyznali. Představte si, že jste provozní restaurace a chcete lidem ukázat, jaké báječné obědy si u vás mohou za pár korun dopřát. Název kampaně tak může být například „Obědy za pár korun“, pak „večeře“, „slavnostní večeře“ a podobně.

Rovněž si zde nastavíte to, čeho se pravděpodobně nejvíc bojíte – rozpočet kampaně. Pokud máte velký strach, že se vám z účtu strhne celá měsíční tržba, zvolte možnost „dlouhodobý rozpočet“. Čím více lidí chcete oslovit, tím větší částku budete muset investovat. Začněte raději v řádu stovek a kratším obdobím. Sledujte reakce a úspěšnost reklamy a poté vyhodnoťte, jestli se vám vyplatí investovat více, či ne. Kromě toho si zde nastavíte například i plán zobrazování reklam.

Optimalizace rozpočtu kampaně na Facebooku
Optimalizace rozpočtu kampaně na Facebooku

Kde nastavit cílení?

Úroveň „Sady reklam“ už vás bude bavit. Opadl stres z rozpočtu a začíná ta veselejší část. Ale za to velmi důležitá. Právě tady se totiž soustředíte na cílení reklam. Naplánujete si v jakých hodinách a dnech se vaše reklamy zobrazí, a také komu se ukážou. Dále budete muset nastavit lokalitu, ve které se budou vaše reklamy zobrazovat. Můžete oslovit pouze lidi, kteří nejsou dál než kilometr od vás, ale klidně i celý svět. Záleží na tom, komu chcete své služby či výrobky prodat. A kolik máte na reklamu peněz.  Kromě toho, že si vyberete oblast, musíte také zacílit na konkrétní typ lidí. A u toho musíte opravdu velmi přemýšlet… Potřebuje ukázat víkendovým turistům, že si právě u vás mohou dát dobrý oběd? Vyberte si oblast, ve které působíte (v rozumné dojezdové vzdálenosti) a vyberte možnost „Lidé, kteří v této lokalitě nedávno byli“. Nebo pokud otevíráte novou restauraci, dejte vědět svému okolí „Lidé, kteří v této lokalitě žijí.“ Kombinací je zkrátka mnoho…

Cílení reklamy na Facebooku podle lokality
Cílení reklamy na Facebooku podle lokality

Dál nastavíte podrobné cílené podle demografických údajů, zájmů nebo chování. Šikovným nástrojem je také určení limitu četnosti, tedy minimálního počtu dní, které by měly uplynout, než se reklama zobrazí danému uživateli znovu. Tady platí pravidlo, méně je více.

Cílení reklamy podle zájmů
Cílení reklamy podle zájmů

Dobrý formát a text je základ

Poslední úroveň bude bavit hlavně kreativce. Právě tady určíte samotnou podobu reklamy – formát, umístění a texty.  Vaše reklama se může zobrazit až na dvanácti různých pozicích s rozdílnými popisky i grafikou. A právě tady určíte, jestli se budou reklamy zobrazovat i na Instagramu, či ne.

Pokud jste technicky zdatní, můžete se pustit i do nastavení obávaného Facebook pixelu, nebo o to požádat vašeho ajťáka.  A nakonec nezbývá nic jiného, než kliknout na tlačítko „zveřejnit“ a počkat, jestli vám reklamu schválí. Pokud ne, doporučujeme prolistovat „Zásady pro reklamu“. A pokud chcete vědět víc nebo s reklamou pomoci, přijďte na naše školení.

Facebook pixel
Facebook pixel