Public Relations pro Oblastní galerii Liberec

Home - - Public Relations pro Oblastní galerii Liberec

S libereckou galerií spolupracujeme již od roku 2011, kdy jsme pro ni realizovali komplexní PR kampaň, která ji měla vrátit do prestižní pětky nejpopulárnějších turistických cílů v Liberci. Nyní se už zaměřujeme na samostatnou komunikaci klíčových výstav. Čísla hovoří jasně. Zatímco v roce 2012 navštívilo galerii 10 937 lidí, v roce 2018 to bylo již 44 212!

Zpátky do liberecké TOP pětky

V roce 2011 nás oslovil ředitel liberecké galerie Jan Randáček s tímto zadáním: „Liberecká galerie se vytratila ze seznamu hlavních turistických cílů. Když se řekne Liberec, většině lidem se vybaví jen Ještěd, ZOO, Babylon, Naivní divadlo.“ Galerie se chtěla otevřít širší veřejnosti, přilákat nové návštěvníky z Čech i ze zahraničí (hlavně příhraničního Německa a Polska) a také změnit její vnímání jako místa, kde se „musí šeptat“. Zároveň ji čekalo trochu kontroverzní stěhování do nově zrekonstruované budovy Lázní

O umění lidsky

Podobné instituce jako galerie jsou ideální pro využití PR se všemi jeho nástroji. A především jsou výzvou pro copywritery. Zkrátka dost bylo nudných kunsthistorických pojednání, co tím chtěl umělec říct a jak jej musíme vnímat. Řekli jsme si, že pokud chceme lidi zaujmout, musíme změnit hlavně to, jak galerie „mluví“. A také že méně je někdy více. Texty jsme zestručnili, vypíchli to nejdůležitější, vždy našli „něco“, co mělo potenciál oslovit, zaujmout. Zkrátka trochu té „bulvarizace“ galerii a výtvarnému umění v tomto případě jen prospělo.

Začali jsme pravidelně komunikovat s novináři, a to jak v regionu, tak celostátními. Rozšířili jsme spektrum cílových médií a vždy jim na míru přizpůsobili formu a jazyk. Pravidelně pořádáme tiskové konference. A výsledek? O galerii se píše a mluví všude. Nejen ve specializovaných médiích o umění, které čte specifická skupina lidí, ale také na stránkách zpravodajských deníků a serverů, v lifestylových magazínech, jako je Elle či Marianne, ve společenských týdenících jako Reflex, cestovatelských a turistických serverech a mnoha dalších. Objevují se i četné reportáže v rozhlase a televizi.

Galerie na Facebooku

Hned v roce 2011 jsme založili i facebookovou stránku galerie a pomáhali s jejím rozjezdem. Během několika měsíců si získala vysoký počet aktivních fanoušků. Opět se ukázalo, že umění lidi baví a zajímá, když se o něm referuje lidsky. A také když necháme nahlédnout za kulisu honosné galerijní budovy. Galerie změnila jazyk, využila nové komunikační nástroje a dnes má na FB téměř sedm tisíc sledujících. Doporučujeme sledovat.

Citace:

Jan Randáček, ředitel Oblastní galerie Liberec
„S agenturou Parliamo spolupracujeme při propagaci našich výstav opakovaně. Vždy dosahují výborných výsledků, a to nejen v regionu, ale především v celostátních médiích. Díky tomu k nám do Liberce přijíždějí na výstavy i návštěvníci z Prahy a dalších krajů ČR. Prostřednictvím lifestylových titulů se zároveň o liberecké galerii dozvěděla i širší veřejnost – rodiny s dětmi, studenti ad.“

O projektu

Klient:Oblastní galerie Liberec
Realizace:od 2011
Služby: medializace a tiskové konference, copywriting, sociální sítě
Obor:Kultura