Olympiáda dětí a mládeže 2019

Home - - Olympiáda dětí a mládeže 2019

Jména jako Ester Ledecká či Markéta Davidová známe všichni. Málokdo už ale ví, že jedním z důležitých odrazových můstků jejich kariéry byla účast na Olympiádě dětí a mládeže (ODM). Komunikaci té letošní, která se konala v Liberci, svěřil Český olympijský výbor spolu s Libereckým krajem do našich rukou. Co bylo cílem a jak jsme se s tím vypořádali? Čtěte dál.

Na 4000 mladých sportovců bojovalo v Liberci o olympijské medaile

Do akce jsme byli povoláni na konci měsíce dubna, kdy do zahájení her zbývaly pouhé dva měsíce a na Liberecku o ní věděl opravdu málokdo, což jsme potřebovali okamžitě změnit. Začali jsme nejen vydávat tiskové zprávy, ale hlavně zpracovávat materiály na míru. Vždyť jak jinak zviditelnit mládežnický sport než přes příběhy.

Psali jsme o konkrétních dětech, které budou Liberecký kraj reprezentovat, o tom, co mají již ve sportu za sebou a jaké mají ambice do budoucna. Připravili jsme také rozhovory s dnes již slavnými reprezentanty, jako je Jan Kudlička nebo právě Markéta Davidová. Představili jsme také litce, který ve své dílně ručně vyráběl všech 1 163 medailí, jež byly během her rozdány. Psali jsme i o studentech, kteří navrhli trofeje nebo speciální mobilní aplikaci ODM 2019. Mládežnické hry tak velmi rychle ovládly jak tištěná, tak online média a rádia v celém regionu. Čím blíže k zahájení, tím byla medializace intenzivnější. Graf hovoří za vše:

Facebook a web s rekordní návštěvností

Součástí naší práce byla komunikace na sociálních sítích, v tomto případě převážně na Facebooku. Převzali jsme správu stránky Českého olympijského výboru, vytvářeli příspěvky, komunikovali s fanoušky, vyhlašovali soutěže. Samozřejmě že nejdůležitější období bylo těsně před a během konání her. Stranou nezůstával ani webový portál www.odm.olympic.cz , pro který jsme rovněž tvořili obsah a který byl s Facebookem úzce propojen. Ve spolupráci s ČOV jsme dosáhli skokového nárůstu dosahu příspěvků i návštěvnosti webu. Necelé tři týdny po zahájení spolupráce porovnala naše výsledky s výsledky předchozích letních her manažerka komunikace Českého Olympijského výboru Daniela Marková:

„Dle webových statistik v Google Analytics se nám v tuto chvíli podařilo oslovit více lidí než před 2 lety v Jihomoravském kraji. Níže zajímavá čísla:

  • Ze sociálních sítí se do 16. května prokliklo na web o 33 % více lidí než za stejné období v roce 2017
  • Veřejnost akci více vyhledává – oproti 2017 je to rozdíl dokonce 72 %
  • Celková návštěvnost je k tomuto datu vyšší o 17 % oproti roku 2017

Je to důkaz, že jsme komunikaci dokázali společně nakopnout. Teď už „jen“ pokračovat v tom, co se začátkem měsíce rozjelo.“

Daniela Marková, manažerka komunikace Českého olympijského výboru

Pohlceni emocemi

Neusnuli jsme na vavřínech a komunikaci jsme během konání her ještě zintenzivnili. Živé vstupy v rádiu přímo ze sportovišť, rozhovory s medailisty, příběhy radosti i zklamání. Jestli do letošního června připadal někomu mládežnický sport trochu nezajímavý, tak rozhodně změnil názor. Nebyla nouze o srdcervoucí finiše, překvapivé zvraty na poslední chvíli, slzy štěstí i zklamání. Mládežnická olympiáda si s tou velkou zkrátka v ničem nezadala.

Napravení reputace

Medializace byla důležitá nejen pro samotnou olympiádu, ale také pro Liberec, který nemá jako pořadatel velkých sportovních akcí příliš dobré jméno. Stále se potýká s negativním vnímáním MS v klasickém lyžování 2009. Projekt ODM díky hladkému průběhu a cílenému budování pozitivního mediálního obrazu rozhodně přispěl k tomu, abychom reputaci úspěšného pořadatele získali zpět.

O projektu:

Klient:Liberecký kraj, Český olympijský výbor
Realizace:duben - červen 2019
Služby:medializace a tiskové konference, copywriting, sociální sítě
Obor:Sport