Marketing pro čínskou jazykovou školu LTL

Home - - Marketing pro čínskou jazykovou školu LTL

I v globalizovaném světě stále nejlépe funguje lokalizovaný marketing šitý na míru konkrétnímu prostředí – to si velmi dobře uvědomuje i majitel LTL Mandarin School, Rakušan Andreas Lamboeck. Pokud tedy marketér skutečně dobře pozná klienta a porozumí jeho filozofii i produktu. Proto naše kolegyně Lenka Vrátná realizovala tuto zakázku přímo v Head Office LTL Mandarin School v Pekingu, kde strávila čtyři měsíce.

Základem každé firemní prezentace je samozřejmě web https://ltl-cinstina.cz/.  A tím jsme začali i my. Vytvořili jsme webové stránky speciálně pro českého zákazníka, nikoliv prostou jazykovou mutaci. Díky tomu, že Lenka Vrátná byla v každodenním kontaktu se studenty a učiteli, na vlastní kůži zažila i ubytování v hostitelské rodině a samozřejmě běžný život v Pekingu, včetně cestování nacpaným metrem a placení výhradně mobilem, vznikly autentické texty, jež LTL představují skutečně takovou, jaká z pohledu českého studenta je.

Blog nejen pro studenty čínštiny

Rad a tipů, jak se učit anglicky, vychází všude spoustu. S čínštinou to už ale tak jednoduché není. Tenhle těžký jazyk totiž pořád umí jenom málokdo. Nějaké materiály či blogy samozřejmě najdete, většinou ale v angličtině. To jsme se rozhodli změnit, a proto na webu vznikl také blog. Tady se zájemci o čínštinu dozvědí třeba to, jaké jsou nejlepší výukové aplikace, jaká čínská tetování si oblíbily celebrity anebo jak si snadno zapamatovat znaky, které vypadají velmi podobně, ale jejich význam je opravdu hodně odlišný. Cílová skupina, se kterou pracujeme, tedy ti, kteří studují nebo chtějí studovat čínštinu, a ještě mají peníze a odhodlání vyrazit na kurz přímo do Číny, samozřejmě není v České republice úplně početná. Je ale jasně specifikovaná a poměrně snadno oslovitelná. Díky dobrému webu a blogu a cílené práci s klíčovými slovy vychází LTL v Googlu velmi často hned na první pozici!

Kontroverzní Čína jako příležitost pro PR

Málokterá země budí takové emoce, jako právě Čína. A toho jsme se rozhodli využít. A také toho, že mnohem více než produkt zajímá veřejnost příběh konkrétního člověka. V tomto případě samozřejmě příběh naší kolegyně Lenky Vrátné. A tak jsme její zkušenost ze života v Pekingu nabídli novinářům. Každé médium si z jejího příběhu vybralo to své. Největší dopad mělo ale jednoznačně její interview v DVTV u Martina Veselovského.

Přístupy na stránky školy po odvysílání rozhovoru vylétly k výšinám i přesto, že název LTL Mandarin School zazněl v interview pouze jednou. Klíčové slovo, doslova a do písmene, bylo v tomto vyhledávání její jméno – tak totiž pracují příběhy. Rozhovor samozřejmě okamžitě dosáhl i mnoha sdílení na sociálních sítích – zejména ve skupinách studentů čínštiny či sinologů, a také Čechů, kteří v Číně žijí. První přihlášky ke studiu tak na sebe nenechaly dlouho čekat.

Maxi Hobbs, Marketingový ředitel LTL Mandarin School

„S Parliamem jsme intenzivně spolupracovali čtyři měsíce. Za tu dobu se zrodil webový portál ltl- cinstina.cz, který během velmi krátké doby dosáhl vynikajících pozic ve vyhledávačích. Zároveň vznikl blog o Číně a čínštině – v češtině i angličtině. Díky medializaci a pravidelné práci s blogem návštěvnost webu raketově vzrostla a českých zájemců o studium neustále přibývá.“

O projektu

Klient:LTL Mandarin School
Realizace:2018–2019
Služby:web, copywriting, medializace, public relations
Obor:školství, cestovní ruch