Liglass by Jan Saudek

Home - - Liglass by Jan Saudek

Výrobců ručně dělaných skleněných šperků je v České republice opravdu hodně. Jak tedy vystoupit z davu, upoutat pozornost zákazníků a dát výrobkům skutečný punc výjimečnosti a luxusu tak, abychom zaujali nejenom koncového zákazníka, ale i nové prodejce, včetně těch prémiových, jako je například prestižní řetězec Corial? Ještě navíc s velmi omezeným rozpočtem? Byl březen, ovládnout jsme měli předvánoční trh.

Příběh prodává

Jenže tak silný příběh Liglass neměl, takže jsme ho museli vytvořit. Rozhodli jsme se spojit Liglass se známou osobností. Chtěli jsme osobnost, která je dostatečně atraktivní a kontroverzní, aby zaujala média i zákazníky. Uvěřitelnou osobnost se vztahem k umění, ideálně někoho, kdo dokáže navrhnout vlastní kolekci. Chtěli jsme ale vystoupit z klasického schématu herečka, modelka, zpěvačka. Chtěli jsme muže! A vybrali jsme Jana Saudka!

Proč Jan Saudek?

  • Rozumí ženám a má silné charisma
  • Je extravagantní a kreativní
  • Jeho tvář pozná na první pohled každý – sám o sobě je značkou
  • Šperky skutečně navrhne – nebude jen prázdným obličejem
  • Návrhářství vhodně doplní portfolio činností, kterým se věnuje
  • Oslovíme nejenom naše potenciální zákazníky, ale i sběratele Saudkových děl
  • Výrobky Liglass se stanou skutečně uměleckým dílem

Co na to klient?

Lekl se. Obával se, že Jan Saudek je kontroverzní až příliš a že to bude drahé. Nebyl si jistý, že mistr navrhne skutečně atraktivní šperky, které se budou ženám líbit. Identifikují se s nimi? Nebo to bude jen pár neprodejných galerijních kousků? My jsme si ale byli jistí. A klient nám svou důvěru dal.

Práce s celebritou aneb Jak to celé probíhalo?

Jan Saudek se pro možnost navrhovat šperky nadchl. V dubnu se vypravil se do dílny v Líšném, zkusil si skleněné perle navíjet a seznámil se s dosavadními kolekcemi. Už na místě sršel nápady a začal kreslit první skici. 14. června jsme pak to, že Jan Saudek navrhuje šperky pro Liglass, oznámili na tiskové konferenci médiím přímo v továrně. A od dalšího dne se o tom již psalo všude. Souběžně vznikaly nejenom návrhy šperků, ale také vizuál kampaně, speciální krabičky na šperky z kolekce Liglass by Jan Saudek a samozřejmě začínal pracovat i obchodní tým. Na konci prázdnin již byly první šperky vyrobeny a v polovině září jsme v Praze uspořádali slavnostní představení exkluzivní kolekce šperků Liglass by Jan Saudek. Pozvali jsme nejenom média, ale i obchodní partnery a stávající i potenciální maloobchodní prodejce. Fotografie krásných žen s mistrovými šperky na krku ovládly média. Článek střídal článek, na reportáže jste narazili na internetu i v televizi.

Hit Vánoc, výrazně vyšší marže, noví prodejci

Lze bez nadsázky říci, že šperky Jana Saudka se staly hitem Vánoc. Už se neprodával jenom jakýsi Liglass, který do té doby nikdo příliš neznal, prodávala se umělecká díla. Díky tomu si Liglass mohl dovolit šperky prodávat dráž s výrazně vyšší marží. A díky tomu stouply také prodeje ostatních kolekcí značky, která již nebyla neznámá. Prodeje raketově vzrostly a samozřejmě přišli i noví zájemci z řad maloobchodů, včetně Corialu.

O projektu

Klient:Liglass
Realizace:2012
Služby:speciální projekt, spolupráce s celebritou, medializace, tiskové konference, event, merchandising, POS materiály
Obor:šperkařství