HR pro Drylock Technologies

Home - - HR pro Drylock Technologies

S Drylockem spolupracujeme již od roku 2017, kdy na severu Čech začala „válka“ o zaměstnance. Všichni se předháněli výší mezd, příspěvky na všechno možné a 14. platem. Práce bylo hodně, lidí málo. Jak se ale říká, není všechno zlato, co se třpytí. Abychom se odlišili od konkurence, vsadili jsme na lidskost a sounáležitost. Kampaň se vydařila a Drylock se stal naší srdeční záležitostí.

Potřebujeme nabrat 300 nových lidí!

V létě roku 2017 se na nás obrátil vedoucí personálního oddělení společnosti Drylock Technologies, Ondřej Kout. Výchozí situace byla taková: Nedostatek pracovních sil trápil celou republiku, Liberecku vládl automobilový průmysl se skutečně nadstandardními platy, o belgickém výrobci plen v Hrádku nad Nisou mnoho lidí nevědělo. Navíc, Libereckým se příliš nevyplatilo dojíždět, protože měli široký výběr přímo ve městě. A naším úkolem bylo vytvořit kampaň, která by Drylocku přivedla 300 nových zaměstnanců.

Výzvu jsme přijali a připravili komplexní komunikační kampaň, která se v první vlně soustředila spíše na budování povědomí o firmě – cílem bylo seznámit veřejnost s tím, že v Hrádku sídlí moderní továrna, kde se vyrábějí dětské pleny pro celý svět, pleny, které kupujeme my všichni. Třeba v Kauflandu, Lidlu či Penny Marketu. Ve druhé vlně, která běžela od podzimu 2017, jsme se již soustředili na samotný nábor zaměstnanců a samozřejmě také na interní komunikaci a posilování vztahů s těmi stávajícími.

Sázka na lidskost

Při plánování kampaně jsme vycházeli z toho, že pro zaměstnance jsou klíčové dvě věci: peníze a „dobrý pocit“ z práce a kolektivu. Pokud nabízíme srovnatelnou mzdu a benefity jako ostatní, tím, co rozhodne, budou nejspíš emoce a „lidskost“. A právě na to jsme vsadili – na vizuálech v konkrétních obcích se objevovali zaměstnanci Drylocku, kteří v příslušném městě bydlí a lidé je znají, a kromě „tradičních“ komunikačních kanálů jsme se soustředili také na intenzivní kontaktní kampaň přímo v jednotlivých obcích.

Od outdooru přes sociální sítě až po firemní magazín

Zkombinovali jsme outdoor, tištěnou i online reklamu a rádio, začali jsme vydávat firemní magazín, rozjeli Facebook a Instagram, což skvěle zafungovalo i v rámci interní komunikace. Zahájili jsme spolupráci se spolky či sportovními kluby v jednotlivých obcích, i se samosprávami a celým regionem, pravidelně připravujeme pro veřejnost akce jako bruslení nebo promítání a podobně. Do kampaně jsme zapojili i známého kreslíře Petra Urbana, se kterým jsme vytvořili řadu propagačních materiálů.

Sounáležitost a firemní kultura

Koncem března 2018 jsme do továrny pozvali zástupce médií a mohli jsme se chlubit. Od začátku roku přistálo v emailu vedoucího personálního oddělení přes tisícovku žádostí o práci. V dubnu 2018 hlásí Drylock, že úkol je splněn – 300 míst do nové haly, v níž se plánovala výroba rozjet během léta (a také se tak stalo), je obsazeno. Naše práce ale pokračovala dál. Síly bylo potřeba nasměrovat na interní komunikaci a stabilizaci nového pracovního kolektivu. Novým cílem je udržet pozitivní vnímání Drylocku jako klíčového zaměstnavatele a partnera regionu a pracovat na zdokonalování firemní kultury. Chceme, aby byl každý zaměstnanec hrdý na to, že pracuje v hrádecké továrně.

CSR marketing nemusí být umělý

Sociální odpovědnost firem dává smysl, pokud není umělá. Přirozenost a nenásilnost jsou klíčem k úspěchu takové kampaně a její přijetí veřejností. Zároveň se nemusíte bát, že „šlápnete“ vedle a dobro se ve zlo obrátí. Proto jsme zvolili takovou oblast, která je Drylocku přirozená – děti a region. Díky tomu již druhým rokem poskytuje hmotný dar prvnímu miminku Libereckého kraje, podílí se na vítání občánků, podporuje miminka z babyboxů, také jsme realizovali osvětovou putovní výstavu Inkognito nebo se spojili se samotnými městy a obcemi a nabídli jim pomocnou ruku při realizování jejich aktivit. Udržení dobrých vztahů v regionu je nesmírně důležité pro vnímání klienta širokou veřejností. Když o sobě mluvíte hezky vy, je sice fajn, ale když o vás mluví dobře ostatní, je to k nezaplacení.

O projektu

Klient:Drylock Technologies
Realizace:od 2017
Služby:náborová kampaň, firemní časopis, sociální sítě, event, medializace a tiskové konference, CSR, interní komunikace
Obor:hygienický průmysl