Harrachov jako cíl letní dovolené

Home - - Harrachov jako cíl letní dovolené

Harrachov jako cíl letní dovolené

Krkonošské středisko Harrachov si všichni spojují především s lyžařskou dovolenou a ve velkém procentu se jedná o vracející se návštěvníky. Procento nových dlouhodobě příliš nerostlo. V létě sem navíc jezdilo turistů výrazně méně, což – vzhledem k tomu, že město žije zejména z turistického ruchu – bylo dlouhodobým problémem. A právě přivést do Harrachova nové návštěvníky a oživit město také v létě bylo naším úkolem, na kterém jsme pracovali od února do května.

Jsme agentura z Liberce, v tomto regionu žijeme, a tak ho taky známe jak své boty. Proto pro nás bylo poměrně snadné vytipovat klíčová sdělení, akce i atrakce, na kterých propagaci postavit pro konkrétní cílové skupiny. Z naší autorské dílny pochází i slogan: Dovolená v Harrachově – mamutí zážitek. Symbolem Harrachova je mamutí můstek, takže jeho „zabudování“ do sloganu a spojení se slovem zážitek je jednoduché, přitom výstižné a emotivní.

Stěžejními akcemi, na které jsme turisty „lákali“, byl březnový Příjezd Krakonoše a letní oslavy 300 let od založení sklárny. V obecné rovině jsme pak vsadili na opravdu pestré možnosti ubytování, stravování a samozřejmě vyžití od sportu přes atrakce pro rodiny s dětmi (cyklodovolená, túry, bobová dráha, lanové centrum…) až po „dovolenou v ČR i za hranicemi v jednom“ – do polských Jakuzsyc na kolo či túru po Jizerkách je to pět kilometrů, do Sklářské Poreby pak autem nebo vlakem 20 minut.

Harrachovská Sklárna Novosad a syn na ČT24
Harrachovská Sklárna Novosad a syn na ČT24

Připravili jsme materiály na klíč jednotlivým typům médií, ať už se jednalo o lifestylové časopisy pro ženy, zpravodajská, ekonomická média či rubriky internetových serverů pro aktivní sportovce a samozřejmě i rádia a televize. Během čtyřměsíční kampaně prakticky nebyl jediný den, kdy by o Harrachovu nebyl článek v médiích. To velmi brzy zaznamenali a kladně hodnotili i občané Harrachova, ze strany města se totiž jednalo o výraznou podporu podnikání. Což také brzy pocítili i na vzrůstajícím zájmu o své služby.

Příjezd Krakonoše – nejvyšší návštěvnost za 10 let

První akcí, na kterou jsme cíleně zvali, byl tradiční březnový Příjezd Krakonoše. Pozvánky se objevovaly jak v médiích, tak na sociálních sítích. A výsledek? Rekordní návštěvnost za posledních 10 let. Lidé přijeli speciálně kvůli této akci a mnozí zůstali celý víkend, takže v Harrachově utratili peníze i jinde než pouze na akci samotné. Při průzkumu v hotelích pak ubytovaní uvedli jako zdroj informace o Příjezdu Krakonoše média. Harrachov pak doslova „praskal ve švech“ i během oslav výročí sklárny a celá letní sezóna byla výrazně silnější než ty předchozí. Kampaň kladně hodnotili nejenom samotní Harrachovští, ale i vedení sousední Sklářské Poreby. I tady se totiž podíl českých návštěvníků zvedl.

O projektu:

  • Klient:město Harrachov
  • Realizace:únor–květen 2012
  • Služby:medializace, copywriting, public relations, slogany, outdoorová kampaň
  • Obor:cestovní ruch

Share