Firemní akce: Den dětí ve stylu Harryho Pottera

Home - - Firemní akce: Den dětí ve stylu Harryho Pottera
Den dětí na Grbaštejně pro Drylock Technologies

Firemní akce: Den dětí ve stylu Harryho Pottera

Nejsme typická eventovka, ale v rámci HR marketingu si občas nějakou tu akci střihneme. Nejinak tomu bylo i v případě Dne dětí na Grabštejně pro děti zaměstnanců našeho dlouhodobého klienta Drylock Technologies. Proč je z toho případovka? Protože jsme udělali pár věcí trochu jinak a věříme, že mohou být inspirací i pro ostatní.

Chtělo to něco víc než skákací hrad a malování na obličej v areálu závodu, ačkoliv v době „pocovidové“ by nejspíš udělalo dětem radost už jenom to, že mohou někam jít a něco zažít. My jsme ale chtěli víc a někde jinde než u fabriky. Vsadili jsme na nedaleký hrad Grabštejn, který je jak vystřižený z Harryho Pottera. A tak jsme se rozhodli proměnit jej v bradavickou Školu čar a kouzel a uspořádat tady originální Den dětí! Nebylo těžké pro tento nápad nadchnout i klienta. 

Jediné, s čím jsme se trochu prali, byla nepředvídatelná protiepidemická opatření. Že „nějakou“ akci uspořádat půjde, bylo víceméně jasné. Kolik se ale bude moci na jednom místě a v jeden čas sejít lidí, to jasné nebylo. A tak jsme to celé pojali tak, aby se zúčastnit mohli všichni, a přesto se všichni najednou nepotkali…

Program od profíků

Měli jsme krásné prostředí, atraktivní téma, teď už jen zbývalo vymyslet program. Měl kopírovat vyučování v Bradavicích, tzn. něco kolem lektvarů, věštění, kouzel… A kde jsou mistry na pokusy plné ohňů, dýmu a blesků? No přece v libereckém science centru iQLANDIA! Byla to trefa do černého. Protože program, který pro děti tým lektorů připravil, neměl chybu: věštění a jasnovidectví, výroba kouzelné hůlky a lektvarů, famfrpál, zkoumání prapodivných zvířat v Zapovězeném lese…

Stačilo to vše obalit do vyučovacího procesu. Na jednotlivých stanovištích děti sbíraly razítka o absolvování „předmětu“ a na konci jim vysvědčení o úspěšném absolvování školy vystavil samotný Harry Potter. Po hradním areálu se pohybovaly podle Pobertova plánku, který jim hned u hradní brány předali šafář Hagrid a Hermiona. A nejen plánek. Každé dítě navíc dostalo i černý pláštík, takže hrad byl skutečně plný malých kouzelníků.  

Den dětí na Grabštejně pro Drylock Technologies
Vaření lektvarů

Autentické prostředí a časové vstupenky

Je pravda, že samotné prostředí hradu dělalo hodně. Atmosféru stačilo doladit. Prapory, lampiony, ohně… Tajemné sklepení… Harry Potter, Hermiona a Hagrid v kostýmech… Všichni lektoři a pořadatelé v černých tunikách… Iluze bradavické Školy čar a kouzel byla dokonalá, a přitom tak nějak přirozená.

Co se nám osvědčilo úplně nejvíc, byly časové vstupenky. Sice jsme je původně zavedli kvůli covidovým shromažďovacím omezením, ale nakonec se ukázaly jako to nejlepší řešení i pro celou organizaci akce. Děti s rodiči přicházely do „školy“ v přesně vymezenou dobu, vždy po deseti minutách, ve skupinkách po osmi. Tím bylo zaručeno, že se jich u jednoho stanoviště nenakupilo hodně – všichni dobře viděli a lektoři se jim mohli věnovat. Akce se tak sice protáhla na celý den, ale nikde se nečekalo a pořád bylo co dělat a na co koukat.

Zvíře na scéně aneb Jednoduché věci fungují nejlíp

Děti milují zvířata, a tak jsme jim také jedno dopřáli. Vždyť Péče o kouzelné tvory byla i jedním z bradavických předmětů. A když už má být kouzelný, tak by měl být i trochu exotický. Velbloud Bak, kterého chovají na jedné farmě v Jizerských horách, splnil svůj úkol dokonale. Takové zvíře na Grabštejně skutečně nikdo nečekal.

Ony vůbec jednoduché věci fungují nejlíp. Jak si děti užily závěrečné opékání buřtů přímo na ohních rozdělaných v drátěných koších na nádvoří hradu, snad už ani psát nemusíme. Navíc si domů odnášely nejen skvělé zážitky, ale i spoustu maličkostí na památku: černý plášť, vlastnoručně vyrobenou hůlku, ampulku na krk s kouzelným lektvarem a diplom o úspěšném absolvování Školy čar a kouzel, podepsaný samotným Harrym Potterem.    

A ohlasy? Jen samé nadšené a pozitivní. Jak od dětí, rodičů, lektorů, tak samozřejmě od klienta. A my už se těšíme a vymýšlíme program na další akci.

Den dětí na Grabštejně pro Drylock – velbloud Bak
Péče o kouzelné tvory – velbloud Bak

Firemní akce jako marketingový nástroj

Ačkoliv se jednalo o uzavřenou akci pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky, bylo samozřejmě důležité dát o ní vědět i světu. Tyto věci totiž fungují nejen v rámci interní komunikace, ale i té externí. Proto jsme měli na místě fotografa a také z ní pořídili krátké video, čímž jsme získali atraktivní materiál pro firemní sociální sítě. A také další argument pro všechny potenciální uchazeče, proč jít pracovat právě Drylocku. 🙂

 

O projektu:

  • Klient:Drylock Technologies
  • Služby:HR marketing, event, interní komunikace, copywriting
  • Obor:hygienický průmysl

Share