Obecní zpravodaj – eso v rukávu lokálního marketingu

Home - Nezařazeno - Obecní zpravodaj – eso v rukávu lokálního marketingu

Obecní zpravodaj – eso v rukávu lokálního marketingu

Děláte si se začátkem roku pořádek ve svých kontaktech na novináře? Aktualizujete mailing listy a přemýšlíte, které médium by se vám ještě mohlo hodit? Vzpomeňte i na obecní zpravodaje. Ano, myslím to vážně. Zejména v regionech jsou důležití všichni novináři. Tedy i redaktoři městských zpravodajů.

Právě radniční noviny mohou být pro vás a vašeho klienta větším přínosem, než jste si mysleli. Lidé je najdou zdarma ve svých schránkách, a zejména na menších městech je skutečně čtou. Uvnitř totiž najdou informace, které se jich bezprostředně týkají.

Dostat se do takového zpravodaje je ale mnohdy těžší než do hlavního vysílacího času v televizi. No dobře, můžete si ve zpravodaji prostě a jednoduše zaplatit inzerát. Na to ale váš klient nepotřebuje vás, to zvládne sám. Pokud jsou vztahy mezi firmou a radnicí dobré, možná se občas nějaká aktivita dostane do kalendáře akcí, jinak ale moc šancí není. Vím to, sama jsem jeden takový radniční zpravodaj vedla. Informací z radnice je habaděj, politické kolbiště je čím dál komplikovanější a všechny texty zvenčí se musí redakční radě opravdu sakra dobře obhájit.

Píáristova výzva aneb Sázka na CSR

Poslední možností je tedy článek, který bude pro čtenáře srozumitelný a pro klienta bude mít význam. A to už je práce a výzva pro píáristu. A kdo z nás nemá rád výzvy?

Jednou z cest je zcela určitě společenská odpovědnost vašeho klienta, tedy CSR projekty. Výrobní společnost, která zaměstnává většinu lidí ve městě, může například vysadit pár stromů třeba před školou. Nebo uspořádat charitativní ples a z jeho výtěžku koupit kolečková křesla pro místní domov důchodců. A neptali jste se, jestli náhodou už nepřispívá na opravu místního kostela?

První vaší výzvou je tedy nejprve přesvědčit klienta, že CSR aktivity jsou pro další rozvoj společnosti prospěšné a důležité. Druhou výzvou může být takový projekt pomoci vymyslet, no a pak už zbývá jen využít správné nástroje a oslovit média.

Lidé se chtějí vidět

Můžete namítnout, že díky CSR projektu se váš klient snadno zviditelní i jinde a radniční zpravodaj opravdu není v tomto případě nejdůležitější. Máte pravdu. Vezměte to ale z druhé strany. Lidé radniční zpravodaj čtou i proto, aby tam našli aspoň zmínku o sobě nebo o něčem, s čím se mohou identifikovat. O škole, kam chodí jejich děti a vnoučata, o ulici, kde bydlí a, správně, o firmě, kde pracují. Chtějí se vidět na fotkách.

Všichni jsou sice rádi, když mají svou chvilku slávy třeba v rozhlasové reportáži nebo v šotu regionální televize, ale číst o sobě nebo vidět se na fotce v městském zpravodaji, to je velká pocta! Tam si to totiž přečtou všichni – sousedi, kamarádi i bývalé lásky. Lidé jsou pyšní, a to nejen na sebe, ale i na svoji firmu, tedy vašeho klienta.

Tři mouchy jednou ranou

A o to jde! Váš klient se může chlubit vydařeným CSR projektem, objeví se v regionálních a s trochou štěstí a vašeho umu i v celostátních médiích, ale díky radničnímu zpravodaji dosáhne širšího společenského povědomí i „doma“, a navíc posílí vztahy uvnitř firmy. A to se vyplatí!

A moje rada na závěr?

Redaktory městských a obecních zpravodajů bývají většinou úředníci, někdy tiskoví mluvčí, v případě menších obcí třeba i  starostové. Pro vás a vaše potřeby se ale stávají novináři a jako s takovými je potřeba s nimi komunikovat. I v tomto případě tedy doporučuji budovat vzájemné dobré vztahy na základě individuálního přístupu.