Aktuality

Aktuality

Jak určit vaši cílovou skupinu

  • Category: Aktuality

Ať už připravujete novou kampaň, nebo je právě v plném proudu, stále je potřeba mít na mysli cílovou skupinu. Definovat ty, které chcete oslovit, není jen tak.

Noční můrou je zadání typu: Chceme cílit na muže a ženy a věku 18+, jinými slovy na všechny, protože… upřímně, tohle fakt nejde. Ať už z hlediska rozpočtu, nebo samotného sdělení. Vybrat jeden univerzální text, který zasáhne všechny, přesvědčí všechny, je nemožné. A jestli se to někomu někdy povedlo, klobouk dolů. Navíc, na zasáhnutí opravdu široké skupiny lidí musíte mít také dobrý a odpovídající produkt.

Dejte si tu práci
Sedněte si a zkuste si opravdu definovat svou „výhodnou“ cílovou skupinu. A ideálně zapomeňte na ženy a muže 18+, protože na tu cílí většina vašich konkurentů.
Představte si, že jdete po schodech s kamarádem. S člověkem, kterého znáte. A teď si představte, že po těch schodech jdete s člověkem, kterého vidíte podruhé v životě a zaboha si nemůžete vzpomenout, kde jste se potkali, jestli si tykáte a jak že se to vůbec jmenuje. Konverzace se pravděpodobně scvrkne na pár slov typu „jak se vám vede“.  A pak už jen společně obdivujete secesní zábradlí, sukni či kravatu. Čím méně člověka znáte, tím méně si holt máte o čem povídat.
U kampaní je to úplně stejné. Nakonec z toho vzejde obecné klišé typu „pracujícího otce“ nebo „orosené sklenice“. Z opravdových lidí se stanou čísla, bez emocí, bez snů, bez potíží… Pokud neznáte cílovou skupinu z její lidské stránky, těžko k ní můžete efektivně promlouvat.

Na co se zaměřit?
1. Analýzy – nepodceňujte data. Využít můžete například klasické dotazníkové šetření na ulicích, oslovit lze i stávající klienty prostřednictvím emailů nebo u pokladny. Právě analýzy vás mohou vyvést z vaší bubliny. Vlastní úsudek je skvělý, ale nestačí. Díky analýzám je možné sesbírat velké množství dat, která pak můžete aplikovat na širší okruh lidí. Můžete se zaměřit třeba na to, jestli vaši značku znají lidé do 25 let, nebo nad 30. Zjistíte, jaká skupina lidí hledá vaše služby nebo co mají rádi, a vy jim to pak můžete nabídnout. Chodí k vám do pekařství, protože to mají za rohem, nebo pro vaše speciální výrobky?

2. Ptejte se těch, kterých se to týká – děláte náborový inzerát do výroby? Jděte, a zeptejte se někoho, kdo už na pozici pracuje. Co se mu na práci líbí? Jaké mu vyhovují benefity?… Nebo se „nabourejte se“ do skupin na sociálních sítích. Prodáváte kosmetiku a chcete cílit na maminky? Zeptejte se, jakou značku mají rády, jestli preferují cenu, kvalitu nebo hezký obal… Pak třeba přijdete na to, že právě maminky jsou pro váš produkt pasé. A pozor, stále mějte na paměti, že na Facebooku nebo Instagramu nejsou všichni.

Cvičení na doma: Do jaké cílové skupiny byste se zařadili vy? Já asi tak do dvaceti…

Tereza Valchová

Vítáme u nás Katku!

  • Category: Aktuality

Především administrativu a produkční záležitosti bude mít na starosti naše nová posila v týmu - Katka Zázvorková. Skočila k nám rovnýma nohama a už teď je vidět, že zařídit umí opravdu kdeco. Ve volném čase ráda peče dorty, cestuje a věnuje se svému synovi. Více se o ní dozvíte v sekci O nás.Tak ať se ti u nás, Katko, líbí! 

katka web

Tiskovka v iQLANDII aneb I tradice mají v PR své místo

„Jasně, že zase přijedeme, těšíme se.“ Taková je nejčastější odpověď novinářů na pozvánku na letní tiskovou konferenci do iQLANDIE. Letos v červenci jsme ji pořádali již po čtvrté. Vlastně to ani není tiskovka v pravém slova smyslu, spíš příjemné setkání s novináři a jejich rodinami, kteří si v libereckém science centru na vlastní kůži zažijí a vyzkoušejí nejenom stálé exponáty iQLANDIE, ale samozřejmě hlavně novinky. Jejich autentické zážitky promítnuté do reportáží a pozvánek pak rádi čteme nejen my, ale hlavně široká veřejnost.iqlandia

Rozšiřujeme tým!

Do našeho PR týmu hledáme posilu – a to napůl asistentku/asistenta a napůl digitálního mága! Co by měl/a umět? Orientovat se v on-line světě, rozumět sociálním sítím, umět vytvořit jednoduchý banner či infografiku, a hlavně být připraven/a učit se věci nové, neboť v PR a marketingu je něco nového každý den. Neměl/a by se bát ani tabulek, scanování, papírování a také produkčních záležitostí, protože potřebujeme pomoci i s tím. Pokud jde o jazykovou vybavenost, uvítáme němčinu. A co vás u nás čeká? Žádná nuda a stereotyp, naopak kreativní marketingová práce v nejrůznějších oblastech od cestovního ruchu přes kosmetiku, zdraví a výživu až po technické obory. Hlavní pracovní nástroje: mozek a internet. Místo výkonu: Liberec. Svá CV posílejte prosím na This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Picasso v Liberci!

  • Category: Aktuality

Naprostou bombu připravila na letošní léto liberecká galerie a my jsme velmi potěšeni, že na komunikaci této mimořádné výstavy si vybrala právě nás. Od 13. července jsou zde k vidění díla takových velikánů jako Picasso, Giacometti, Chirico či Dalí. Výstava je otevřena sotva 14 dnů a už se o ní mluví a píše všude. Reportáže v České televizi a Českém rozhlase, desítky článků a recenzí v nejrůznějších zpravodajských a společenských médiích, ale také spousta pozvánek a tipů na výlet v lifestylových titulech. Jsme zvědaví na konečný počet návštěvníků, které tato výstava do Liberce přiláká. Doufáme totiž, že to bude číslo rekordní :-)   

Lékařské PR

  • Category: Aktuality

Také lékaři se dnes již potřebují dobře prezentovat v on-line světě, ale vzhledem ke své vytíženosti na to mají málo času. A proto jsme tu my! Moc nás baví spolupráce s praktickým lékařem MUDr. Vratislavem Prejzkem ze Šluknova, který nás požádal o pomoc s webem, facebookovými stránkami a dalšími prezentačními aktivitami. Webové stránky fungují, facebook žije a pan doktor je zaregistrován v nejrůznějších on-line databázích. Navíc pravidelně přispívá do obecního zpravodaje Šluknovské noviny, kde radí lidem ohledně zdraví. 

Parliamo v porotě České ceny za PR

V porotě České ceny za PR zasedla letos i naše kolegyně Lenka Vrátná. Hodnotila tyto kategorie: Firemní komunikace, Digital & social media a Finanční trh a finanční služby. Přihlášených projektů bylo opravdu hodně a shodnout se na těch nejlepších prý nebylo vůbec jednoduché. Kdo ocenění získá vám ale samozřejmě ještě neprozradíme. Počkejte si na finálový večer :-)

 

Parliamo, s.r.o.

Copyright © 2016 Parliamo
All rights reserved.
Designed by ohoracek.cz

Hledej:

Follow us: